DATOVÉ SCHRÁNKY od 1.11.2009
1)
Přihlásit se do datové schránky lze na adrese:
www.datoveschranky.info, dle pokynů uvedených v části „Vstup do datové schránky“, případně technická podpora na tel. č. 222 011 365
2)
http://www.datoveschranky.info/videa.php naleznete video-návod na používání datové schránky,
který uvádí kroky nezbytné před 1. přihlášením a aktivací datové schránky (DS), tj.
- instalaci kořenového certifikátu nezbytného pro bezpečný přístup do DS
- instalaci doplňku 602 XLM filer pro práci s DS
- první přihlášení do DS, změna hesla
- vyplnění e-mailové adresy, na kterou budou zasílány upozornění na novou datovou zprávu
- aktivaci DS
- technická podpora na tel. č. 222 011 365
3)
www.datoveschranky.info v části „Vše, co jste chtěli vědět o datových schránkách“ – „vstoupit“ - naleznete
- sekce Časté dotazy - odpovědi odpovědí na jednoduché otázky, které vám poskytnou základní informaci, co a jak máte udělat.
- sekce ePoradna umožňuje dotaz odeslat písemně, pokud jste nenašli odpověď v sekci Časté dotazy
- sekce Metodické postupy obsahuje několik Typových postupů implementace ISDS, které vám poskytne informace, jak postupovat. Přesná adresa http://www.datoveschranky.info/ovm/ dokument:
- vždy můžete zavolat na infolinku tel: 270 005 200 (8,00 – 18,00 hod)
4)
http://www.datoveschranky.info/clanek/84/ - Informační systém datových schránek tj. Základní informace, kde naleznete postup pod uvedenými body, např.:
- Přístup k datové schránce jednoduchým webovým klientem
- Co je to jednoduchý webový klient?
- Přístup k ISDS prostřednictvím agendového informačního systému, elektronické
spisové služby, aplikace pro správu dokumentů
- Vytváření, obsah a odeslání datové zprávy
- Příjem datové zprávy
- Nastavení datové zprávy a další informace
5)
http://www.datoveschranky.info/clanek/115/ - Provozní řád ISDS (informačního systému datových schránek)
6)
www.datoveschranky.info/ostatni/
Další informace jsou tematicky uváděny na těchto webových stránkách:
www.czechpoint.cz
www.egoncentrum.cz
www.mvcr.cz
www.institutpraha.cz
Pavla Nováková, organizační záležitosti
-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
V Příbrami dne 2.10.2009
Informace o současném stavu realizace technologického centra (TC) na MěÚ Příbram
V polovině roku byla Ministerstvem vnitra vypsaná s výzva IOP 2.1 na technologická centra a elektronické spisové služby v území ORP. Ta byla následně zastavena a k 20.9. měla být vypsaná výzva nová s jinými podmínkami. Do dnešního dne se tak nestalo.
TC by mělo obcím poskytovat 2 základní služby:
- Hostování elektronické spisové služby (eSSL)
- Poskytnutí prostoru v negarantovaném úložišti dat
a to za podmínky „neziskovosti“ – to znamená, že po dobu udržitelnosti projektu se budou zainteresované obce podílet čistě jen na provozních nákladech.
Podle předběžných informací k nové výzvě vyplývá:
- že ORP rozhodne, kterou hostovanou eSSL bude provozovat a nabízet obcím.
- Druhou možností je zakoupení jednotlivé licence na eSSL vybranou konkrétní obcí. Výběrové řízení a nákup musí provést ORP.
- dotace se nebude vztahovat na upgrade stávající eSSL, takže obec nemá nárok na příspěvek z dotace, pokud již nějakou eSSL již má, nebo si ji pořídí před vypsáním výzvy sama.
Vzhledem k tomu, že MěÚ Příbram již delší dobu používá plnou verzi elektronické spisové služby eSpis od firmy ICZ, budeme nabízet obcím tuto eSSL v podobě hostované služby. Snažili jsme se s ICZ domluvit „zapůjčení“ tohoto programu ještě před získáním dotace z výzvy, ale finanční náročnost je taková, že je to nereálné.
Nejbližší další kroky s odhadovanými termíny:
1) Až bude vypsaná nová výzva – každým dnem
2) MěÚ Příbram vypracuje projekt a podá žádost o dotaci – 2,5 měsíce od výzvy
3) Po schválení dotace – řádově asi týdny
4) proběhne výběrové řízení na dodavatele TC – minimálně 1,5 měsíce
5) Realizace a zprovoznění TC a spisové služby – cca 1 měsíc
Reálně lze tedy počítat s tím, že TC by mělo fungovat od dubna 2010.
Tzn. že přibližně od tohoto termínu budete moci teprve užívat hostovanou spisovou službu. Do té doby zůstanete u stávajícího stavu evidence doručení a odeslání.
Ing. Jan Drozen, vedoucí odboru IT
********************************************************
V Příbrami dne 14. 9. 2009
Vážená paní starostko,
Vážený pane starosto,
navazuji na informace MěÚ Příbram uveřejňované na adrese www.pribram-city.cz/egon ve věci vzdělávání úředníků obcí ve správním obvodu ORP Příbram, které souvisí s projektem „eGON“, tj. elektronizací veřejné správy, týkající se
- zřízení kontaktního místa CzechPOINT v obci
a
- povinností orgánů veřejné moci dle zák. č. 300/2008 Sb., (o elektronických úkonech…), provádět autorizovanou konverzi dokumentů a od 1.11.2009 používat datové schránky.
V souvislosti se zákonem stanovenými povinnostmi a poskytnutím dotace z fondů EU obcím na projekt Czech POINT Vás informuji o možnosti zúčastnit se vzdělávacího kurzu, který pořádá Městský úřad Příbram pro zaměstnance obcí ve správním obvodu ORP Příbram:
Název: „Obce – CzechPOINT (OCP) – základní“
Termíny:
24. 9. 2009
29. 9. 2009
1. 10. 2009
6. 10. 2009
8. 10. 2009
13.10. 2009
15.10. 2009
Rozsah školení: cca 3-4 hodiny
Začátek školení: vždy od 12,30 hod
Místo konání: budova Městského úřadu Příbram, Gen.R.Tesaříka 19 (proti Sokolovně), 2. patro, počítačová učebna
Obsah:
1) Úvod do CzechPOINTu – obecně (smysl CzechPOINTu,…)
2) Obsluha programů – funkcionality CzechPOINTu – praktická cvičení
3) Datové schránky a autorizovaná konverze dokumentů
4) Elektronický podpis
5) eLearning - návod na samostudium
6) Dotazy a diskuse
Současně upozorňuji, že další termíny na kurz „Obce – CzechPOINT (OCP) – základní“
již n e b u d o u v y p s á n y.
Na vypsané termíny je možné přihlásit jednoho, max. dva zájemce za každou obec.
Podmínkou účasti je vlastní USB token s nainstalovanými certifikáty pro přístup do prostředí informačního systému CzechPOINT. Vzhledem ke kapacitě počítačové učebny je možné na každý kurz zařadit max. 15 uchazečů, neboť po dobu výuky bude každý zájemce mít k dispozici PC pouze pro sebe.
Zařazen bude zájemce, který se přihlásí na výše uvedený kurz prostřednictvím rezervačního systému do 20.9.2009 na adrese: http://skoleni.kao.cz. Dále kliknutím na vybrané datum si zájemce otevře přihlášku, kterou vyplní a následně potvrdí tlačítkem „Odeslat požadavek na rezervaci“. Potvrzení o zařazení na vybraný termín obdrží zájemce na e-mailovou adresu, kterou uvedl v přihlášce.
Pro případné dotazy a připomínky kontaktujte pí. Pavlu Novákovou: e-mail: pavla.novakova@pribram-city.cz, tel: 318-402 220, mobil: 603 876 782,
Těším se na naši další spolupráci a jsem s pozdravem.
-------------------------------------------------------------------------------------
V Příbrami dne 21. 5. 2009
Vážená paní starostko,
Vážený pane starosto,
dovolte mi malou rekapitulaci stavu projektu eGON.
I. Zřízení místa Czech POINT
O finanční dotaci ke zřízení kontaktního místa Czech POINT v obci si ve spolupráci s MěÚ Příbram podalo žádost 65 obcí (viz. příloha). Z toho si již 26 obcí zažádalo prostřednictvím České pošty o certifikát a USB token, které jsou nutné k založení a obsluze pracoviště Czech POINT.
Postup pro vyřízení certifikátu a USB tokenu je popsán na stránkách MěÚ Příbram www.pribram-city.cz/egon.
V technických záležitostech Vám v případě nejasností poskytne radu pan Ing. Jan Drozen, vedoucí Odboru informačních technologií MěÚ Příbram, tel: 318402527, mobil: 605251783, mail: jan.drozen@pribram-city.cz.
Zároveň ve věci finanční zůstává garantem Ing. Martina Himmelová, tel: 318402240, mobil: 731609935, mail: martina.himmelova@pribram-city.cz.
II. Vzdělávání úředníků obcí pro obsluhu Czech POINT
Vypsané termíny školení, tj. 20.5., 21. 5. , 26. 5., 27.5., 28.5. a 2.6.2009 jsou pro nezájem zrušeny. V současné době prodělává školení úředníků určité úpravy. Nové termíny budou vypsány až po obdržení Rozhodnutí o poskytnutí dotace na projekt Czech POINT a převedení finančních prostředků na Váš účet. Školení bude koncipováno jako 3 hodinové a jeho obsahem bude: obsluha funkcionalit Czech POINT, datové schránky a konverze dokumentů. Hlavní podmínkou k účasti na školení je nutné mít sebou token.
III. Datové schránky
Orgánům veřejné moci bude zřízena datová schránka automaticky ze zákona prostřednictvím ministerstva vnitra. Přihlašovací údaje pro provoz datové schránky budou zaslány vedoucímu orgánu veřejné moci, což je podle zákona č. 300/2008 Sb. starosta, a to formou zásilky do vlastních rukou v obálce se zeleným pruhem, kterou si budete muset osobně převzít na poště. Pravděpodobně se tak stane začátkem července 2009. Podkladem pro pořízení těchto přihlašovacích údajů jsou pro územní samosprávné celky data ze systému epusa ( www.epusa.cz). Proto je důležité co nejdříve zkontrolovat, zda data v tomto systému máte aktuální, tj. název města (obce), plná adresa a jméno starosty. Pro změnu těchto údajů se musíte do systému epusa přihlásit a změnu neprodleně provést. V případě ztráty přístupových údajů je postup popsán na stránkách www.epusa.cz pod odkazem „Neznáte přihlašovací údaje?“ (umístěno vpravo nahoře).
Těším se na naši další spolupráci a jsem s pozdravem.
Ing. Jarmila Nováková
tajemnice MěÚ Příbram
----------------------------------------------------------------------------------
Vloženo 7.5.2009
INFORMACE
Vážená paní starostko, vážený pane starosto,
v souvislosti s výsledkem jednání realizačního týmu projektu e-Government, tj. elektronizace veřejné správy, navazuji na informace ve věci vzdělávání úředníků obcí ve správním obvodu ORP Příbram, pro zavedení projektu CzechPOINT a informuji Vás o všech vypsaných termínech školení a počtu volných míst.
13. 5. 2009 - 15,45 - 17,45 hod 8
14. 5. 2009 - 9,00 - 11,00 hod 12
19. 5. 2009 - 9,00 - 11,00 hod 7
20.5. 2009 - 15,45 - 17,45 hod 12
21. 5. 2009 - 9,00 - 11,00 hod 11
26. 5. 2009 - 9,00 - 11,00 hod 11
27.5. 2009 - 15,45 - 17,45 hod 15
28.5.2009 - 9,00 - 11,00 hod, 15
2.6.209 - 9,00 – 11,00 hod 15
Současně upozorňuji, že další termíny na školení „Obecné základy práce s portálem Czech POINT“ již nebudou vypsány Na vybrané termíny školení je nutné přihlásit max. 2 zájemce za každou obec - do 15.5.2009.
Školení se budou konat v počítačové učebně Základní školy Jiráskovy sady v Příbrami (bývalá 4. ZŠ).
Je nutné si sebou vzít přihlašovací údaje do e-learningového prostředí, které jste použili propřihlášení se na školení (jméno a heslo).
Je vhodné si sebou vzít token, jinak si nebudete moci vyzkoušet přihlášení k Czech POINTu.
Návod na přihlášení do kurzu:
Pro tato a všechna další školení bude používáno prostředí elektronického vzdělávání ELEV. Jeho prostřednictvím se také na kurz přihlásíte níže uvedeným způsobem:
v nabídce kurzů na adrese: http://elev.institutpraha.cz/regman/pribram.html si klikněte na požadovaný kurz (Obecné základy práce s portálem Czech POINT) podle datumu a času, které vám vyhovují a tlačítkem Přihlásit se na kurz si otevřete přihlášku.
Přihlášku po vyplnění odešlete tlačítkem Přihlásit se na kurz. Na uvedený email Vám přijde uživatelské jméno a heslo se základním pokynem ke studiu.
Závěrem k informaci ze schůzky, konané dne 21.1.2009 na MěÚ Příbram, ohledně osobní návštěvy školitele v místě upřesňuji, že se jedná pouze o kontrolní činnost školitele, zda-li zaměstnanec obce ovládá problematiku práce s portálem CzechPOINT a dále kontrola podkladů pro čerpání dotace.
Tímto se naše informace vložení dne 20.4.2009 a 6.5.2009 stávají bezpředmětnými.
Pavla Nováková, organizační záležitosti
Tel: 318-402 220, 603 876 782
----------------------------------------------------------------------------------
Vloženo dne 16.4.2009
Informace
Semináře – datové schránky
Vážená paní starostko, vážený pane starosto,
v rámci projektu elektronizace veřejné správy, Vás informuji o dalších termínech bezplatných „seminářů k datovým schránkám“, které pořádá Institut pro místní správu Praha ve spolupráci s Ministerstvem vnitra ČR.
Termíny: 27. 4., 28. 4., 29. 4., 30. 4., 4. 5., 5. 5., 6.5. 2009
Místo konání: Vzdělávací středisko Institutu pro místní správu Praha, Benešov u Prahy, U Stadionu 1918.
Další informace získáte na internetových stránkách Institutu www.institutpraha.cz v sekci Aktuality „Open seminář“, kde se zájemci mohou přihlásit prostřednictvím online přihlášky.
Pavla Nováková
organizační záležitosti,
tel: 318402220, mobil: 603 876 782
----------------------------------------------------------------------------------
Vloženo dne 13.3.2009
Vážená paní starostko, vážený pane starosto,
v návaznosti na pracovní schůzku starostů obcí správního obvodu obce s rozšířenou působností Příbram, která se konala v lednu 2009 v budově MěÚ Příbram, ve věci elektronizace veřejné správy, tj. zák. č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů (účinnost od 1.7.2009) a zavedení projektu MV ČR eGovernment (CzechPOINT, datové schránky, ...) Vás zveme na informační schůzku, která se bude konat dne 26. března 2009, v budově Městského úřadu Příbram, Na Příkopech 105, zasedací místnost zastupitelstva města (přízemí budovy restaurace U Švejka).
Začátek a předpokládané ukončení: viz. rozdělovník. Prosíme o potvrzení Vaší účasti na adresu jana.husova@pribram-city.cz, nebo iva.cernohorska@pribram-city.cz, tel: 318 402 237, tel: 318 402 332.
Program:
Informace:
- zřízení datových schránek
- způsob provozování datových schránek
a) prostřednictvím spisové služby
b) bez spisové služby
- předpoklad dotací na datové schránky a spisovou službu
Stav projektu Czech POINT
Diskuze a dotazy.
Rozdělovník:
Začátek pracovní schůzky:
Od 9,00 hod – obce, jejichž název začíná písmeny Ba - Lz,
Předpokládané ukončení v 10.30 hod
Od 10,30 hod – obce, jejichž název začíná písmeny Ma - Zy
Předpokládané ukončení v 12.00 hod
S pozdravem
Pavla Nováková, bakalář práva, kontaktní osoba pro organizační záležitosti
tel: 318402220, mobil: 603 876 782, mail: pavla.novakova@pribram-city.cz
----------------------------------------------------------------------------------
Vloženo dne 10.3.2009
DATOVÉ SCHRÁNKY
Vážená paní starostko, vážený pane starosto,
informuji Vás o možnosti přihlásit se na bezplatný seminář, který se bude konat v Příbrami dne 30.4.2009 ve věci problematiky datových schránek, na kterém bude Ministerstvem vnitra podrobně vysvětlena samotná podstata a důvod zavedení Datových schránek, vysvětlen postup jejich aktivace a jak a k čemu je využívat. Pozornost rovněž bude zaměřena na spisové služby jako potřebný nástroj pro zpracování datových zpráv a jeho napojení na datové schránky – další informace získáte na níže uvedené adrese.
Semináře jsou určeny všem, kterých se týká povinnost používat od 1.7. 2009 datové schránky dle zák. č. 300/2008 Sb. Přihlásit se je možné na adrese: http://www.egovernment.cz/schranky/, i s nabídkou dalších termínů v Praze, Plzni,..
Tento seminář není součástí školení, která bude pořádat Městský úřad Příbram při zavádění služby CzechPOINT.
Pavla Nováková, organizační záležitosti
tel: 318402220, mobil: 603 876 782
tel: 318402220, mobil: 603 876 782
----------------------------------------------------------------------------------
28.1.2008
Informace
obcím ve správním obvodu obce s rozšířenou působností Příbram, které se nezúčastnily jednání na MěÚ Příbram dne 21.1.2009 (zák.č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů).
V Příbrami dne 28.1.2009
Vážená paní starostko,
vážený pane starosto,
navazuji na dopis tajemnice MěÚ Příbram ze dne 8.1.2009, kterým Vás informovala o povinnostech vyplývajících ze zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, jehož účinnost nastane dnem 1.7.2009.
Na schůzce, konané 21.1.2009 v budově MěÚ Příbram, byli starostové obcí našeho správního obvodu informováni o projektu MV ČR „elektronizace veřejné správy eGovernment“ konkrétně o povinnostech vyplývajících z citovaného zákona a o možnosti nadstandardně zřídit v obci kontaktní místo CzechPOINT. Obec, která nemá dosud kontaktní místo zřízeno, může získat dotaci ze strukturálních fondů EU až ve výši cca 94 000,- Kč. Obec, která tyto služby již poskytuje, má možnost na upgrade stávajícího pracoviště získat až cca 68 500,- Kč. Bližší informace – viz. námi zřízená internetová stránka www.pribram-city.cz/egon, dotace.
Vážená paní starostko, vážený pane starosto, pokud při realizaci projektu eGovernment ve Vaší obcí budete mít zájem o využití námi nabízené pomoci specifikované pod bodem C) v příloze č. 1 (Zkrácená verze zápisu z jednání dne 21.1.2009), sdělte nám, prosím, kontaktní údaje na zaměstnance, který bude s námi spolupracovat.
E-mail: iva.cernohorska@pribram-city.cz, nebo hana.svajcikova@pribram-city.cz, případně na tel.č.: 318-402 332 nebo 318-40 210.
V případě, že jste nás již v mezidobí kontaktovali, považujte tento dopis za bezpředmětný.
Pavla Nováková, bakalář práva
vedoucí odboru organizačního a vnitřních věcí
Příloha č. 1
Zkrácená verze „Zápisu“ z jednání konaného dne 21.1.2009 na MěÚ Příbram ve věci elektronizace veřejné správy – projekt MV ČR eGovernment
A) Důvodem dnešního setkání je připravovaný a již částečně realizovaný projekt MVČR, týkající se elektronizace veřejné správy nazývaný eGovernment, jehož symbolem je eGon, čili moderní přátelský a efektivní úřad. Zavedení projektu do praxe není možné bez vzájemné spolupráce, mimo jiné, obce s rozšířenou působností, obcí s pověřeným obecním úřadem a obcí základního typu.
Celý projekt je založen na vzájemně propojeném fungování jednotlivých částí, kterými jsou:
· Czech POINT - nejpohodlnější způsob, jak z jediného místa komunikovat s úřady a institucemi.
· Komunikační infrastruktura veřejné správy (neboli „KIVS“)- která zajišťuje vzájemné, řízené a bezpečné propojování subjektů veřejné a státní správy, komunikaci subjektů veřejné a státní správy s jinými subjekty ve vnějších sítích, jakými jsou Internet nebo komunikační infrastruktura EU.
· 4 Základní registry veřejné správy,ROB, ROS, RUIAN, RPP, které umožní čerpat a sdílet data v dané oblasti z jediného datového zdroje spolehlivě a transparentně aktualizovaného, s patřičnou úrovní zabezpečení.
· Zákon o eGovernmentu, což je neformální název zák. č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů“, který představuje postup modernizace veřejné správy s využitím nových možností informačních a komunikačních technologií. Zákon nabývá účinnosti dnem 1.7. 2009.
B) Zákon stanoví povinnost, mimo jiné, orgánů územních samosprávných celků
komunikovat mezi sebou elektronickou cestou prostřednictvím datových schránek.
Datová schránka je v podstatě státem garantovaný systém elektronického P.O.BOXU.
Nadstandardně tento projekt nabízí možnost zřídit v obci, již výše zmiňované
kontaktní místo CzechPOINT, což znamená poskytovat veřejné služby občanům,
jako např. výpisy z rejstříku trestů, z katastru nemovitostí, obchodního rejstříku,
živnostenského rejstříku, bodového hodnocení osoby z Centrálního registru řidičů,…
C) Dle pokynů MV, je garantem projektu, pro svůj správní obvod, obec s
rozšířenou působností. MěÚ Příbram, který bude zajišťovat pro 74 obcí ve svém
správním obvodu potřebnou technologickou a personální kapacitu., tj.
l) zavedení datových schránek, elektronických spisových služeb, kontaktních míst CzechPOINT,… za účelem zajištění komunikace s informačním systémem datových schránek a propojení systému elektronické spisové služby, vybavení pro provádění autorizované konverze dokumentů, dle výše uvedeného zákona.
2) vzdělávání úředníků, kteří tuto techniku budou obsluhovat a tím poskytovat
Veřejné služby občanům. Vzdělávání úředníků obcí správního obvodu Příbram
(ORP) budeme zajišťovat prostřednictvím našich školitelů (vyškolených na
institutu pro místní správu Praha) formou základního školení v počítačových
učebnách základních škol v Příbrami a formou praktické výuky, která bude
realizována při osobní návštěvě školitele na místě (v obci).
3) pomoc přípravě a administraci žádostí o dotace a další činnosti související
s čerpáním finančních prostředků až do finálního zúčtování, informace najdete na
www.pribram-city.cz/egon, dotace.
Vloženo dne 28.1.2009
----------------------------------------------------------------------------------
20.1.2009:
INFORMACE – modernizace veřejné správy
Moderní, přátelský a egfektivní úřad – eGon, symbol eGovernmentu
Dnem 1.7. 2008 nabývá účinnosti zák. č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů“, či neformálně zákon o eGovernmentu, který představuje postup modernizace veřejné správy s využitím nových možností informačních a komunikačních technologií.
Citovaný zákon stanoví povinnost orgánů veřejné moci komunikovat mezi sebou elektronickou cestou prostřednictvím datových schránek. Datová schránka je v podstatě státem garantovaný systém elektronického P.O.BOXU.
Nadstandardně tento projekt nabízí možnost zřízení kontaktního místa CzechPOINT, což v jednoduchosti znamená poskytovat služby občanům, např. výpisy z rejstříku trestů, z katastru nemovitostí, obchodního rejstříku, živnostenského rejstříku, bodového hodnocení osoby z Centrálního registru řidičů,…
Toto ovšem předpokládá zajistit potřebnou techniku na všech úřadech veřejné správy a kvalitní vzdělávání úředníků, kteří budou v nové moderní elektronizované veřejné správě poskytovat veřejné služby občanům.
Rozsah potřebného technického vybavení je dán výzvou o dotaci. Žádost o dotaci projedná obec jednotlivě s kontaktní osobou na MěÚ Příbram.
Vzdělávání úředníků v rámci výše uvedeného projektu
Obec s rozšířenou působností Příbram, zajistí prostřednictvím svých školitelů (vyškolených na IMS Praha) vzdělávání úředníků ve všech obcích ve svém správním obvodu.
Městský úřad Příbram bude realizovat bezplatné vzdělávání úředníků formou základního školení v rozsahu cca 4 hodin v počítačových učebnách v Příbrami. Praktická výuka bude realizována při osobní návštěvě školitele na místě (v obci).
Předpokládané termíny školení: během měsíce března, dubna, května,…, bude upřesněno pro každou obec minimálně 14 dnů předem.
Způsob financování
Jedná se o projekt hrazený z dotací s předpokládanou finanční spoluúčastí ve výši 15% při plánované výši nákladů cca 100.000,- Kč. Bližší informace poskytne kontaktní osoba na MěÚ Příbram.
Vloženo: PN, 20.1.2009, 10:27